Even voorstellen

He powervrouwen. Ik ben Rita Razooki, een diëtiste en een bijna afgestudeerde MSc voeding met een grote passie voor voeding en hormonen & voeding en sport. In 7 jaren voeding studeren heb ik een hoop geleerd en ervaren, om te beginnen het begrijpen van hoe mijn eigen lichaam als vrouw werkt. In mijn diëtistenpraktijk (weekstartgezond.nl) geef ik vooral medische voedingsadviezen voor mensen met hart- en vaatziekten en mensen met diabetes type 2. Hiernaast heb ik nog een grote kennis die ik in de praktijk wil brengen over sportvoeding (bij 2-3 dagen in de week sporten tot atletisch voedingspatroon) en over voeding en afvallen bij obesitas in verband met hormoonhuishouding (denk aan een BMI boven de 35 en geen atletisch lichaamsbouw). Verder heb ik tijdens mijn masterstudie veel geleerd over voeding en de darmconditie, en dat samenhang met bereiken van doelen zoals afvallen in vetmassa of aankomen in spiermassa. Ik kan je daarom helpen wat betreft deze onderwerpen.

Kijk hieronder waarvoor ik je kan helpen:

  • BMI boven 30 of 35.
  • Ontregeling in de hormonenhuishouding (denk aan schildklierhormoon en leptine).
  • Voeding bij serieuze sporters die overwegen om ooit op het podium te staan.
  • Als je een medische situatie hebt zoals diabetes, hoge cholesterol, hoge bloeddruk, eetstoornissen (denk aan piekeren over eten en/of eetbuien).
  • Voeding bij allergieën (klachten zoals opgeblazen buik, intoleranties, eczeem).

Vergoeding zorgverzekeraars

In de basisverzekering zit er voor iedereen 3 uur gedekt voor voedingsadvies door Rita Razooki. Naast de basisverzekering vergoeden alle verzekeraars (behalve IZA) 1 – 8 uur extra per jaar. In het overzicht hieronder kan je in één oogopslag zien wat jouw zorgverzekeraar mogelijk vergoedt. De aanvullende vormen van zorgverzekeringen verschillen, kijk daarom even op de website van jouw zorgverzekeraar naar de specificaties.

Meer informatie over mijn zorgverzekering ontvangen

Mijn voedingsadviezen worden 100% vergoed van alle zorgverzekeraars voor 3-6 uur per jaar (zie lijst) en dit gebeurt via mij, dus je hoeft er niets voor te doen.

Een traject voor afvallen duurt minimaal 6 maanden en maximaal 12 maanden, voor een resultaat wat makkelijk te behouden is!

Met zo’n studie en een praktijk en grote ambities heb ik een drukke schema, maar in mijn vrije tijd fitness ik 4 keer in de week met het doel spieropbouw en vetafbraak. Hierbij heb ik mijn voeding zodanig moeten aanpassen dat het mij helpt mijn doelen bereiken, maar ook helpt om de hormonen zodanig te balanceren waardoor mijn huid rustig blijft (zo min mogelijk puistjes, onzuiverheden etc.)  en mijn darmen op een goede conditie blijven (door middel van een gebalanceerde voeding wat betreft vleeseten, bepaalde groenten en fruit vermijden en bij eiwitshake-gebruik waar men vaak een opgeblazen gevoel van krijgt). Naast het fitnessen ben ik fanatiek bezig met het ontwikkelen van een ijzerrijk product die vrouwen met milde ijzertekort kunnen gebruiken om zich altijd energiek te voelen zonder die ijzermedicatie (uit eigen ervaring). Ook houd ik van Latin dansen en doe dat graag in mijn vrije tijd.

Wekelijks zal ik weetjes posten over onze voeding, onze hormonen en onze trainingen. Ook kan jij aangeven over welke onderwerp je meer informatie wilt, en ik zal daar een stuk over posten!

Benieuwd naar wat de diëtiste voor jouw kan betekenen?